HUISSTIJLEN

WAT IS EEN HUISSTIJL?
Je huisstijl is je visuele identiteit. Dat kan zijn: De schrijfwijze van de naam van de organisatie, het gebruik van een beeldmerk (logo), het gebruik van vaste kleuren, van steeds hetzelfde lettertype, de vaste opmaak van drukwerk en internetuitingen. 

Met je huisstijl laat je zien wie je bent, hoe betrouwbaar je bent en het zorgt voor herkenning. Een bedrijf met een eigen huisstijl neemt zichzelf serieus. Een logo is meer dan alleen een leuk plaatje en moet met zorg worden ontworpen. Samen met je huisstijl is het de basis van jouw branding. Om je merk sterk te maken is het van belang dat al je communicatie eenduidig en herkenbaar is. Daarom is het goed dat alle verschillende uitingen door één ontwerper/art director worden 'bewaakt'.

Monique: "Mijn ervaring is dat het belang van een goede huisstijl door startende ondernemers wordt onderschat. Het is meestal de sluitpost op het investeringslijstje. De impact van een consequente huisstijl kan niet direct in cijfers worden uitgedrukt, maar een goede huisstijl is de basis voor zelfvertrouwen, professionaliteit en succes!"

HUISSTIJLDRAGERS
Je bedrijfsidentiteit kunt je uitdragen door middel van vele communicatiemiddelen. Huisstijldragers zijn o.a. offline drukwerk, zoals visitekaartjes, brochures, bewegwijzering, auto- en gevelbelettering, stickers, vlaggen, etiketten of ansichtkaarten en natuurlijk de online uitingen, denk aan je facturen, mails, website, social media, en audiovisuele presentaties. 
Share by: